Information om vår onlinebutik

Betalning

När du beställer varor hos oss via vår hemsida sänds en orderbekräftelse, om beställningen kan godkänns. Denna orderbekräftelse skickas per e-post. Därför är det av stor vikt att du anger en korrekt e-postadress. Whirlpool har rätt att i efterhand cancellera även godkända beställningar, i ett sådant fall kontaktar Whirlpool dig och informerar dig om sitt beslut.

Du kan betala med MasterCard och VISA vid köp genom denna hemsida.

Alla priser anges i svenska kronor, inklusive 25 % moms. Whirlpool förbehåller sig rätten att ändra priserna utan förvarning. Om priset på den aktuella varan ändras innan orderbekräftelsen skickas kommer vi att kontakta dig för att få ditt godkännande av det ändrade priset. Alla försändelser av vitvaror är fraktfria.

Whirlpool tillämpar branschens strängaste säkerhetsstandard vid betalning via hemsidan, och använder https-sidor (Säkra och krypterade). Vi vet hur viktigt det är med säkerhet i samband med kreditkortsdata som skickas över Internet varför vi använder 3D Secure, en säkerhetslösning för kortbetalningar på internet, för att verifiera din betalning med din bank. Vi använder oss av alla nödvändiga försiktighetsåtgärder för att skydda våra kunders personuppgifter och för att spara dem på ett säkert sätt. Vi kontrollerar ditt betalkort när vi får din beställning. För att kunna skydda dig från obehörig användning av ditt kreditkort, kontrollerar vi säkerhetskoden ovanför magnetremsan på baksidan av ditt kort. Betalningen dras när ordern skickas. Du kan rätta till fel i din beställning ända tills du klickar på "Betala" på den sista sidan av din beställningsprocess. Känslig information som skickas till oss online krypteras och överförs till oss på ett säkert sätt. Dessutom är åtkomsten av all information om våra användare begränsad, d.v.s. inte enbart av den känsliga information som nämnts ovan. Servrarna som vi lagrar personligt identifierbar information på, förvaras i en säker miljö.

Ångerrätt

Som kund hos oss har du enligt Distans- och hemförsäljningslagen 14 dagars ångerrätt på de varor du köper via denna hemsida, förutsatt att du meddelar Whirlpools orderavdelning inom 14 dagar från den dagen du mottog produkten för att tillhandahålla ett returnummer. Ångerrätten gäller endast om varan returneras i oanvänt och oskadat i originalförpackningen. Du måste själv stå för returfraktkostnaden (500 kr) om du utnyttjar ångerrätten.

När Whirlpool har mottagit varan i retur och haft möjlighet att undersöka den kommer varans belopp (minus returfraktkostnad) att krediteras dig via banköverföring, inom 10 dagar därefter. Du som köpare ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Om du tvingas returnera en vara på grund av att vi gjort ett misstag så kommer vi att återbetala hela leveranskostnaden. Dessa villkor påverkar inte dina lagstadgade rättigheter.

Leverans

Om Whirlpool bekräftar din order och varan finns på lager kommer den att skickas till dig inom 4 - 5 arbetsdagar (order av vitvaror). Gäller det en order av tillbehör skickas varan till dig inom 5-7 arbetsdagar. Leveranstiden är ungefärlig och Whirlpool kan inte garantera leverans inom det angivna tidsintervallet. Finns varan inte på lager informeras du om preliminär leveransvecka i orderbekräftelsen.

Order av vitvaror: Beställda produkter levereras normalt sett med vår ordinarie samarbetspartner för transporter i hela Sverige. Notera att vi förutom till Gotland, inte kan leverera till adresser som kräver båttransport inom Sverige. När produkterna anlänt till transportbolagets terminal aviseras du per telefon om leveransdag samt tidsfönster. Leverans sker på vardagar, normalt mellan kl. 08.00 och 16.00. Hemleeverans ingår i priset (utan någon extra kostnad) och leveransen sker till gatan/tomtgräns. Hemleverans inklusive inbärning av godset kan beställas till en extra kostnad (495 SEK per order). Avemballering eller installation ingår ej.

Fraktavgifter

Alla försändelser av vitvaror är fraktfria. Hemleverans inklusive inbärning av godset kan beställas till en extra kostnad (495 SEK per order). Det finns ej möjlighet till att beställa avemballering eller installation till en extra kostnad.

Transportskador

Om en synlig transportskada på emballage eller produkt skulle uppstå måste du göra en notering om detta på fraktsedeln tillsammans med chauffören innan du kvitterar godset. Skadan skall sedan anmälas till Whirlpools orderavdelning inom två arbetsdagar. Vid dolda transportskador skall dessa anmälas till Whirlpool inom sju arbetsdagar. Därför är det viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant, både utanpå och inuti, direkt när du tagit emot dem. Skadade varor måste tas emot och sparas så att möjlighet för besiktning finns.
Observera att du inte får använda den skadade produkten. Beroende på skadans omfattning repareras, eller byts produkten.

Outlöst gods

I de fall där du väljer att inte lösa ut/ta emot beställd produktdebiteras du en kostnad för frakten (tur och retur), och en hanteringsavgift på 500 SEK.

Checklista före leverans

Innan du beställer stora produkter online så bör du kontrollera:
• att produkten kommer in genom dina dörrar
• om du beställt installation måste du förbereda för installationen genom säkerställa att det finns befintliga och framdragna uttag och ledningar, samt plocka bort eventuell gammal produkt (vår fraktfirma kommer inte att komma tillbaka för att installera en produkt om installation inte är möjlig vid leveranstillfället)

På leveransdagen bör du:
• täcka dina golv om de är ömtåliga för att undvika att de kan bli repade eller nedsmutsade
• placera eventuella ömtåliga föremål på ett säkert ställe
• kontrollera den levererade produkten ordentligt

Allmänna villkor

Whirlpools Allmänna villkor för direktförsäljning i EU:s medlemsstater och i länder som är associerade med EU. Allmänna villkor

Vänligen välj en produkt ytterligare för att jämföra

Jämför ( Produkter)

Vänligen välj en produkt ytterligare för att jämföra